محققان تراشه ای فاقد مواد نیمه هادی ساختند

محققان تراشه ای فاقد مواد نیمه هادی ساختند

محققان موفق شده‌اند، تراشه ای را تولید کنند که از مواد نیمه هادی در تولید آن‌ها استفاده نشده است. این تراشه‌ها مشکلات تراشه‌های مبتنی بر نیمه هادی‌ها را ندارند.

کامپیوترهای قدیمی که یک اتاق بزرگ را اشغال می‌کردند، به خاطر دارید؟ این کامپیوترها از یک نوع فناوری مبتنی بر لوله‌های خلاء بهره می‌بردند که در بهترین حالت، قدرت پردازشی آن‌ها به گوشی هوشمند امروزی شما هم نمی‌رسید. حال به نظر می‌رسد این فناوری در حالتی بهینه‌تر می‌تواند بار دیگر راه خود را به دنبای ما باز کند.  

ادامه مطلب ...

سامسونگ می‌خواهد به خریداران گلکسی اس ۸، یک دستیار دیجیتال با هوش مصنوعی هدیه بدهد

11-6-2016-12-55-55-pm

همه شرکت‌های خوب دستیار دیجیتال دارند: اپل سیری را دارد، مایکروسافت کورتانا را دارد، گوگل هم به همین ترتیب.

بر اساس اخبار تازه، وقتی بهار سال آینده، سامسونگ گلکسی اس ۸ را رونمایی کند، این گوشی دستیار دیجیتال مستقل سامسونگ را خواهد داشت.

ماه اکتبر، سامسونگ شرکتی به نام Viv Labs که مقر آن در سن خوزه است را خرید و از همان زمان حدس و گمان‌هایی زده شد مبنی بر اینکه سامسونگ هم به کار در حوزه هوش مصنوعی علاقه‌مند شده است. تازه مؤسسان Viv Labs خودشان قبلا در ساخت سیری مشارکت داشته و یکی از سازندگان آن بوده‌اند. همان طور که می‌دانید اپل در سال ۲۰۱۰ سیری را خرید.

سامسونگ هم ترجیح داد به جای اینکه همه چیز را از صفر شروع کند، پلتفرم مورد نیازش را بخرد.

اما نقطه برجسته محصول Viv Labs چیست؟

توسعه‌دهندگان ثالث می‌توانند با آن کار کنند و سرویس‌های خود را به ان اضافه کنند.

فاجعه گلکسی نوت ۷، حدود ۵٫۴ میلیارد دلار به سامسونگ زیان وارد آورد و حالا سامسونگ امیدوار است، با کارهایی مثل این همه چیز را جبران کند و یک بار دیگر در قامت یک شرکت پیشرو و خلاق ظاهر شود.  ادامه مطلب ...

دانشمندان با پیوند الکترود به مغز و نخاع میمون‌های فلج، حرکت را به پاهای آنها بازگرداندند

11-10-2016-11-25-34-am

پژوهشگران و دانشمندان از سال‌های دور، در تلاش بوده‌اند که راهی برای درمان فلج نخاع پیدا کنند، زمانی به سمت سلول‌های بنیادی رفته‌اند، گاه اسکلت‌های خارجی نویدبخش بوده‌اند و زمانی هم تمرکز آنها روی راهی برای رساندن فرمان‌های قشر حرکتی مغز به عضلات بوده است.

تصمیم و اراده ما برای حرکت دادن دست‌ها و پاها از قشر مغزمان صادر می‌شود و در قالب پیام‌های الکتریکی باید در امتداد اعصاب حرکت کند و به ساقه مغز و بعد نخاع برسد. نخاع هم به نوبه خود، پیام‌ها را با اعصاب نخاعی به عضلات می‌رساند. 

ادامه مطلب ...

بقای طولانی‌مدت شرکت‌های بزرگ، در گرو آینده‌بینی، تخیل و بینش ژرف

8-22-2016 10-02-56 PM

بسیار از روندهای مدیریتی و پروژه‌های کلان شرکت‌ها، در دنیای کنونی بیش از حد پیچیده شده‌اند، اما شاید دانستن و دقت روی یکی از روندهایی که می‌خواهیم برایتان در این پست، توضیح بدهیم، موضوع را برایتان شگفت‌آورتر کند.

زمانی بود که شرکت‌های فناوری، روی تحولات مقطعی و محصولات انقلابی که می‌توانست دنیای کنونی را تغییر بدهد یا پتنت‌ها حساب باز می‌کردند. در این راهبرد، شرکت‌ها بیشتر توجه‌شان روی پر کردن جیب‌هایشان در کوتاه‌مدت بود.

اما راهبرد کلان جدید شرکت‌های بزرگ متحول شده است، حالا دیگر آنها باید آینده را داشته باشند. آنها می‌باید تخیلات را بقاپند، برای برآورده کردن آنها برنامه‌ریزی کنند تا از این رهگذر توجه و اعتماد ما را جلب کنند.  ادامه مطلب ...

طراحی سایت یا طراحی اپلیکیشن؟


10-3-2016-9-53-41-pm

با ظهور دستگاه های همراه (تلفن های هوشمند و …) دنیای طراحی وب و نرم افزارهای تحت وب نیز به کلی دگرگون شده است. طراحان سایت ها به سوی طراحی سایت های واکنش گرا و ریسپانسیو متمایل شده اند. برخی از طراحان سایت فعالیت های مرتبط با طراحی اپلیکیشن های تلفن همراه (مبتنی بر اندروید یا آی او اس) را به برنامه های کاری خود افزوده اند و حتی بعضی از مشتریان نیز تمایل دارند در کنار طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن را نیز سفارش داده و آن را تجربه کنند.

در این میان سوالی که برای شرکت ها و افراد فعال در حوزه طراحی سایت به وجوذ آمده این است که آیا باید شاهد چرخش جدی در کسب و کارشان از طراحی سایت به سوی طراحی اپلیکیشن های موبایلی باشند؟ مشتریان نیز از خود می پرسند آیا بودجه شان را اگر به جای طراحی سایت در طراحی اپلیکیشن سرمایه گذاری کنند منافع بیشتری نمی برند؟ آیا تمامی منافعی که از طراحی سایت برای مشتری ایجاد میشود را با یک اپلیکیشن موبایلی میتوان به سرانجام رساند؟ تفاوت منافعی که از اجرای هر کدام از این پروژه ها حاصل می شود چیست؟ آیا طراحی سایت به پایان راه رسیده است؟ به احتمال بسیار زیاد نه! طراحی سایت همچنان با قدرت به حیات خود ادامه خواهد داد. پیش بینی نمی شود اپلیکیشن ها جای سایت ها را بگیرند. اما چرا؟ دلایل زیر را بخوانید:  ادامه مطلب ...