
کدنام فبلت گلکسی نوت ۸ سامسونگ به همراه شناسهی مدل این دستگاه فاش شد. همچنین اخباری منتشر شده است مبنی بر اینکه سامسونگ گلکسی نوت 7 را برای عرضه در کره آماده میکند.
سامسونگ با فبلت گلکسی نوت ۷ دوران سختی پشت سر گذاشت و این کمپانی میداند که برای عرضهی گلکسی نوت ۸ باید دقت بسیار بیشتری به خرج دهد و حالا به نظر میرسد این شرکت با تمرکز بیشتری در حال آمادهسازی نوت ۸ است. به گفته منابع این خبر، گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ با کدنام گریت (Great) شناخته خواهد شد. در مورد این کلمه باید بگوییم هیچ اشتباهی نشده است و شما آن را درست خواندهاید. بنابراین کدنام بایکال را که پیش از این به گلکسی نوت ۸ نسبت داده میشد، فراموش کنید. اکنون هیچ نشانهای وجود ندارد که بدانیم سامسونگ تمامی تلاش خود را برای ساخت گلکسی نوت ۸ به کار گرفته است و فعلا در این مورد اطمینانی وجود ندارد. ادامه مطلب ...
درحالیکه تیونرهای مطرح اروپا در حال توسعهی سواریهای لوکس و پرشتاب هستند، رقبای غربی آنها وانتهای آمریکایی را ارتقاء میدهند. اینبار هنسی به سراغ وانت F150 رفته و یک شاهکار قدرتمند خلق کرده است.
در دنیای تیونیگ و تولید خودروهای خاص، کسی نیست که اسم هنسی را نشنیده باشد. آنها با ساخت ابرخودروی ونوم توانستند اعتباری جهانی کسب کنند و البته بوگاتی ویرون را به چالش بکشند. حالا با فروش بسیار بالایی که وانتها در آمریکا دارند، این شرکت نیز از فرصت استفاده کرده و پرفروشترین وانت دنیا، یعنی فورد F150 را تقویت و بهینهسازی کرده است.
درحالیکه نسخهی رپتور از وانت فورد، قدرتمندترین پپیشرانه و بالاترین آپشنها را در اختیار مشتریان F150 میگذارد، خود به دست مهندسین هنسی ارتقاء یافته و تبدیل به مدل جدیدی شده است. این تیونر تگزاسی، پکیجی کامل از آپشنها را برای علاقهمندان خودروهای ارتقاء یافته تدارک دیده که تمام یا بخشی از آن میتواند روی F150 رپتور نصب شود و نهتنها در ظاهر که در مباحث فنی هم، آن را به یکی از خاصترین وانتهای دنیا تبدیل کند. درواقع صاحب این وانت پیکاپ میتواند از لذت یک شاسیبلند مسلح در برابر مسیرهای سخت و ناهوار با توانایی شتابگیری در حد یک سوپراسپرت بهرهمند شود.
از سال ۲۰۱۴ هنسی وانت فورد را تیونینگ میکند و نام این شاهکار را ولوسیرپتور (VelociRaptor) به معنای درندهی سریع گذاشته است که به خوبی شخصیت آن را نشان میدهد. پیشرانهی این خودرو همان نمونهی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری رپتور است که به لطف فناوری اوکوبوست و توربوی دوگانه، در حالت استاندارد ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۱ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این اعداد که برای هر رانندهای رؤیایی به نظر میرسند از نظر مهندسین هنسی کافی نبوده و آنها از همین پیشرانه، قدرت ۶۰۵ اسب بخار و گشتاور ۸۴۳ نیوتنمتر برای ولوسی ایجاد کردهاند تا نام کامل آن ولوسیرپتور ۶۰۰ باشد. فراموش نکنیم شرکت هنسی پرفورمنس (HPE) پیشتر نمونهی ۸۰۰ اسب بخاری فورد F150 را با استفاده از پیشرانهی ۸ سیلندر مدل ۲۰۱۵ ارائه کرده بود.
قدرت ۶۰۵ اسب بخار، این وانت دوکابین را ظرف ۴.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند تا از معدود وانتهای جهان باشد که در کمتر از ۱۳ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی میکند و به سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت میرسد. فراموش نکنیم این اعداد مربوط به خودرویی است که بیش از ۲۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد و به دلیل بدنهی بزرگ و سقف بلند، ویژگیهای آیرودینامیک فوقالعادهای ندارد. ادامه مطلب ...