
یکی از مهمترین چالشهای فناوری خودران، بحث ترمز اضطراری و اتوماتیک است. بهتازگی، مزدا با رونمایی از طرح جدید خود در این زمینه، گامی مهم در پیشبرد سیستمهای ایمنی در رانندگی خودکار برداشته است.
مزدا در سالهای اخیر، سرمایهگزاری زیادی در توسعهی ایمنی محصولات خود داشته است. یکی از پروژههای این برند، انقلاب در ایمنی استاندارد (Standard Safety Revolution) نام دارد که حالا با یک سیستم مدرن ترمز اضطراری (AEB) تکمیل شده است. این فناوری، امسال در کراساور جدید CX3 عرضه خواهد شد.
در حال حاضر، محصولات اصلی این خودروساز مثل مدلهای مزدا 2، مزدا 3، مزدا 6، CX5 ،CX3 و CX9 از نمونهی قبلی فناوری AEB استفاده میکنند که به ترمز هوشمند شهری (SCBC) معروف است و علاوه بر ترمز خودکار به هنگام تشخیص اشیاء یا افراد در سرعتهای پایین، هشدار نقاط کور آینه و کنترل فاصله با دیگر خودروها در ترافیک را شامل میشود. سیستم SCBC در مدلهای قدیمیتر مزدا، روی سرعتهای ۴ تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت عمل میکند؛ اما در مدلهای جدیدتر، در سرعتهای ۴ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت کار خواهد کرد. عبارت SCBC به Smart City Brake Support اشاره دارد. ادامه مطلب ...
کیتین مادهای است که در پوستهی سختپوستان وجود دارد. اکنون به نظر میرسد این ماده کاربرد بسیار جالبی پیدا کرده باشد.
کیتین مادهای ارزان و فراوان است که بهطور طبیعی در پوستهی سختپوستان تشکیل میشود. در حال حاضر پیشنهاد شده است که از این ماده در پانسمان زخم، تولید مواد دارویی ارزانتر و حتی ترانزیستورهای مبتنی بر پروتون استفاده شود. اکنون پژوهشگران دانشگاه ملی تایوان دریافتهاند که ترکیب کیتین با نقره میتواند برای کشتن پشههای ناقل مالاریا استفاده شود. البته قسمت جالبتر این یافته این است که این ترکیب در کشتن لارو پشههای مالاریا هم بسیار مؤثر است. ادامه مطلب ...
برنامهی تولید خودروی اوروس بهعنوان اولین شاسیبلند تاریخ لامبورگینی نهایی شده و حالا، اطلاعات پیشرانه و قوای فنی آن در اختیار رسانهها قرار گرفته است.
تصاویر مدل اوروس، بیش از ۲ سال پیش منتشر شد؛ اما روی نوع پیشرانهی آن اختلاف نظرهایی وجود داشت. لامبورگینی بهتازگی اعلام کرده است که در فاز اول تولید این خودرو، از موتور ۸ سیلندر توئینتوربو با آرایش V استفاده خواهد کرد که در حدود ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد. ضمن اینکه در سالهای بعد، پیشرانهی پلاگین هیبرید هم برای اوروس قابل سفارش خواهد بود.
لامبورگینی ادعا میکند که در حدود نیمی از ظرفیت تولید آیندهی این برند به شاسیبلند اوروس اختصاص خواهد داشت و در واقع فروش سالیانهی لامبورگینی را که فعلا شامل ۳۵۰۰ دستگاه میشود، تا سال ۲۰۱۹ به حدود ۷۰۰۰ دستگاه در سال افزایش خواهد داد. فاز اول عرضهی اوروس، حدود ۱۰۰۰ دستگاه در سال خواهد بود و احتمالا هیج محدودیتی در میزان تولید در سالهای بعد نخواهد داشت. اوروس در کارخانهی اصلی لامبورگینی در سنت آگاتا ایتالیا مونتاژ میشود و به احتمال بسیار زیاد، تا شروع سال میلادی آینده، آمادهی فروش خواهد شد. ادامه مطلب ...