
اطلاعات برگرفته از فروش آنلاین آیفونهای جدید اپل نشان از این دارد که ۵۵ درصد سفارشها متعلق به آیفون ۷ پلاس است.
اطلاعات منتشر شده توسط Slice Intelligence که برگرفته از اطلاعات اولیه حاصل از فروش آنلاین گوشیهای هوشمند جدید اپل است، نشان از این دارد که خریداران تمایل بیشتری به نسخهی پلاس دارند. اطلاعات ارائه شده از پیش خرید این محصول در ۴۸ ساعت ابتدایی عرضهی این گوشی هوشمند نشان از این دارد که ۵۵ درصد از خریداران ترجیح میدهند تا نسخهی ۵.۵ اینچی آیفون را خریداری کنند. این در حالی است که بیشتر از نصف خریداران نسل پیشین آیفونهای اپل، نسخهی ۴.۷ اینچی را طی دو روز اول عرضهی آیفون سفارش داده بودند.
بیش از ۵۵ درصد از خریداران آیفونهای اپل در طی دو سال اخیر آیفونهای جدید را از طریق سفارش آنلاین خریداری کردهاند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که درصد کاربرانی که به بروزرسانیهای آیفونهای خود می پردازند، افزایش پیدا کرده است، بطوریکه تنها ۳۴ درصد از خریداران آنلاین آیفون ۷ از سال ۲۰۱۴ به بروزرسانی آیفون خود اقدام نکردهاند، حال آنکه این آمار در مورد خریداران آیفون ۶ اس اپل ۴۰ درصد بود. با وجود اینکه خبر انفجار گلکسی نوت ۷ سامسونگ گمانههایی را در خصوص احتمال استقبال از آیفونهای جدید اپل مطرح کرده بود، اطلاعات موجود تا این لحظه نشان از این دارد که تنها دو درصد خریداران آیفون در دو سال اخیر یک گوشی هوشمند سامسونگی را خریداری کردهاند.
همانطور که پیشبینی میشد، محبوبترین رنگ در میان آیفونهای جدید، نمونههای مشکی هستند، بطوریکه ۶۹ درصد از خریداران مشکی مات یا براق را انتخاب کردهاند. محبوبترین رنگ در نسخههای پیشین آیفون خاکستری بود. بیش از ۶۰ درصد آیفون ۶ و ۴۰ درصد از آیفونهای ۶ اس سفارش داده شده نسخهی خاکستری این گوشی هوشمند بودند. نمودار زیر ترتیب رنگهای محبوب در چند نسل گذشته را به تفکیک نمایش میدهد.
یکی از موارد جالب توجه در مورد پیش خرید آیفونهای اپل در دو روز اول، ترجیح کاربران برای سفارش نسخههایی است که از نظر ظرفیت حافظه در ردهی میانی گزینههای ارائه شده توسط اپل باشند، بطوریکه ۶۰ درصد از خریداران آیفونهای اپل طی سه سال گذشته، گزینهای را انتخاب کردهاند که از نظر حافظه میانیترین گزینهی اپل است. سفارشهای ۴۸ ساعت اول برای آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نیز نشان از این دارد که دو سوم افراد گزینهی ۱۲۸ گیگابایتی را سفارش دادهاند.